Media

Kolej na cyfryzację

:

Puls Biznesu

11.01.2018
Autor: Mirosław Konkel

 

Operator torów usprawnia swoja działalnosc przy pomocy systemów IT. Ostatnio wdrozył analityke kadr i płac

 

Autobus, samolot czy pociąg? — to pytanie coraz częściej zadaje sobie Kowalski przed podróżą. W PKP Polskich Liniach Kolejowych (PLK) nie lekceważą rynkowej konkurencji. Świadczą o tym np. niedawne zapewnienia operatora o poprawie punktualności składów pasażerskich. A także plan przeznaczenia w tym roku 11 mln zł na kolejne pojazdy i nowy pociąg ratownictwa technicznego. Równie zacięta walka trwa na polu tzw. transformacji cyfrowej. Jedną z jej ostatnich odsłon jest informatyzacja HR.


— Sukces świadczy o wytrwałości, zmyśle twórczym i nieprzeciętnym zaangażowaniu przedstawicieli dostawcy systemu i pracowników PKP PLK — uważa Grażyna Blicharz. A było to 100 konsultantów SID i 770 przedstawicieli kolejowego giganta. Opracowano 1150 stron specyfikacji biznesowych i 10 300 scenariuszy testowych. Przeprowadzono migrację 225 mln rekordów danych. Napisano ponad 2100 stron instrukcji użytkowników końcowych. Wykonano 730 zadań w ramach planów startów produkcyjnych.

 

Wyścig z czasem

Usprawnić działania kadrowe i obieg dokumentacji personalnej, dać pracownikom elektroniczny dostęp do pasków płacowych, wniosków urlopowych i modułu delegacyjnego, a tym samym — ograniczyć papierologię. Przed takim wyzwaniem stanął zarządca sieci kolejowej, zatrudniający prawie 40 tys. osób. Środkiem do celu był wybór informatycznego systemu wsparcia działań personalnych. PKP PLK postawiły na SAP HCM (ang. human capital management) na platformie HANA — dzięki tzw. technologii in-memory zapewnia ona błyskawiczny dostęp do danych i analiz. Wdrożenie trwało 12 miesięcy. Przeprowadziła je spółka SID Group, polski partner niemieckiego potentata technologicznego SAP. Grażyna Blicharz, dyrektor biura spraw pracowniczych w PKP PLK, mówi o rekordowym tempie prac, zważywszy na ich skalę, wielkość firmy i złożonośćjej wewnętrznych regulacji. O skomplikowaniu przedsięwzięcia decydował też ogromny zbiór danych, który domagał się profesjonalnego przetwarzania. W dodatku wszystkie prace trzeba było wykonać równolegle z bieżącymi zadaniami.

 ...

Przeczytaj cały artykuł

 

Przeczytaj na stronie wydawcy: www.pb.pl

Puls Biznesu

Autor: Mirosław Konkel

PKP PLK postawił na SAP HCM (ang. human capital management) na platformie SAP HANA - dzięki technologii in-memory zapewnia ona błyskawiczny dostęp do danych i analiz. To pierwsze takie wdrożenie w polskiej branży kolejowej. Kilka danych: 100 konsultantów, 770 przedstawicieli kolejowego giganta, 1 150 stron specyfikacji biznesowych oraz 10 300 scenariuszy testowych. Migracja 225 mln rekordów danych i 2100 stron instrukcji użytkowników końcowych, a finalnie 730 zadań w ramach planów startów produkcyjnych.

Strona wykorzystuje pliki cookies. Używamy informacji zapisanych za ich pomocą i podobnych technologii w celach m.in. statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników.
Więcej informacji > Ok