Media o nas:
Puls Biznesu

Nie każdy się sprawdzi jako doradca

:

Z powodu technologii jedne zawody giną, inne się rodzą, ale wydaje się, że konsultanci zawsze znajdą miejsce na rynku pracy. Czy masz cechy potrzebne w tym fachu?

Sportretowana w komediowym serialu „Dilbert” firma ma do wydania nadprogramowe 20 mld USD. Co zrobić z taką sumą pieniędzy? „Może powinienem zatrudnić konsultantów, żeby dali nam jakiś pomysł” — zastanawia się szef.

Na co tytułowy bohater, skazany na bezsensowną pracę inżynier Dilbert, odpowiada: „Konsultanci nie przychodzą z pomysłami. Biorą pomysły, które już masz, i sprawiają, że wyglądają na bardziej skomplikowane. A potem dają ci wielki rachunek”. Nastawionych na łatwy zarobek konsultantów biznesowych, którzy komplikują najprostsze sprawy, spotykamy nie tylko w antykorporacyjnych filmach, komiksach i powieściach. Zaludniają także nasze firmy. Niemniej mądrzy menedżerowie i przedsiębiorcy skutecznie się ich wystrzegają. Zatrudniają doradców, na których naprawdę można polegać.

 

Wysokie wymagania

Michał Kozik, dyrektor konsultingu w SID Group, mówi wprost, że nie kupuje kota w worku. Każda decyzja o zaproszeniu specjalisty na biznesowy pokład poprzedzona jest rozmowami z wieloma kandydatami i dogłębną analizą. Nie wyobraża sobie, by obniżać wymagania wobec aplikanta, ponieważ coraz trudniej znaleźć odpowiednich specjalistów.

— Rekrutując konsultantów, zwracamy uwagę przede wszystkim na takie cechy, jak samodzielność, otwartość na nowe zadania i umiejętność słuchania. Doradcy powinni łączyć innowacyjność z dobrą znajomością kanonów swojego fachu. Wiąże się to z chęcią ciągłego rozwijania się i poszerzania swojej wiedzy i umiejętności — zaznacza Michał Kozik.

Poprzeczki nie obniża także inna spółka technologiczna — itelligence. Jej przedstawiciele lubią podkreślać, że w ich branży od konsultantów wymaga się zarówno doskonałej znajomości rozwiązań cyfrowych i ich funkcjonalności, jak też umiejętności przełożenia tej wiedzy na konkretne potrzeby i oczekiwania klientów. Wielość i różnorodność dostępnych na rynku produktów i usług IT nie ułatwia firmom wyboru. Dlatego potrzebują wskazówek, by zainwestować w nowinki,

które sprawią, że ich działalność nabierze tempa. — Aby trafnie ocenić, czego i w jakim zakresie potrzebuje klient, nasi doradcy muszą widzieć tzw. big Picture: duży, szeroki obraz — rozumieć jego branżę, procesy, znać kierunki, w których się rozwija, wiedzieć, co chce osiągnąć i gdzie zamierza zbudować swoją przewagę konkurencyjną — tłumaczy Tomasz Kusiak, starszy konsultant SAP w itelligence. 

 ...

Przeczytaj cały artykuł 

 

Przeczytaj na stronie wydawcy: www.pb.pl

Jakie czynniki mają wpływ na sukces w przypadku konsultanta? W artykule Michał Kozik, Dyrektor konsultingu w SID, zdradza m.in. na jakie cechy zwraca szczególną uwagę podczas procesów rekrutacyjnych.

Powiązane produkty

Doradztwo HCM

Doradzamy nie tylko w obszarze nowych technologii. Skorzystaj z naszej oferty konsultingu HCM. W wyniku naszej analizy, otrzymasz możliwość optymalizacji swoich procesów HR, lepiej dopasujesz ofertę szkoleniową, a ocena roczna pracownika będzie transparentna i efektywna.

Więcej >

Powiązane produkty

Doradztwo HCM

Doradzamy nie tylko w obszarze nowych technologii. Skorzystaj z naszej oferty konsultingu HCM. W wyniku naszej analizy, otrzymasz możliwość optymalizacji swoich procesów HR, lepiej dopasujesz ofertę szkoleniową, a ocena roczna pracownika będzie transparentna i efektywna.

Więcej >

Strona wykorzystuje pliki cookies. Używamy informacji zapisanych za ich pomocą i podobnych technologii w celach m.in. statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników.
Więcej informacji > Ok