BACK
15 kwietnia 2016

Szczególna nagroda dla PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Podczas konferencji SAP FORUM 2016 w dniach 12-13.04.2016 w Warszawie odbyła się uroczysta gala wręczenia nagród za najlepsze projekty klientów SAP zrealizowane w roku 2015.

Jednym z pięciu laureatów została firma PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., która razem z SID Sp. z o.o. z sukcesem wykonała podniesienie wersji środowiska informatycznego SAP ERP oraz migrację na platformę SAP HANA. Projekt obejmował również przeprowadzenie wspólnie z Biznesem PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. analizy nowych funkcjonalności dostępnych w EHP7 i określenie rekomendacji do ich wdrożenia w kolejnych projektach.

Komisja konkursowa tak uzasadniała przyznanie nagrody dla PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.:

„Ponad dwa lata temu firma podjęła decyzję o pierwszym zakupie platformy SAP HANA dla rozwiązań raportowych. W zeszłym roku zgodnie z wcześniejszymi założeniami rozpoczęto kolejny krok na tej drodze mający na celu migrację systemu ERP na platformę SAP HANA. Projekt  przeprowadzony w ekspresowym tempie zakończył się pełnym sukcesem. Dzięki kontynuacji strategii zapoczątkowanej pod koniec 2012 roku ujednolicono platformę bazodanową dla środowisk SAP oraz wielokrotnie przyspieszono procesy transakcyjne i raportowe.  Miło nam również poinformować, że obecnie firma jest w trakcie wdrożenia kolejnego dużego projektu z wykorzystaniem SAP HANA dzięki któremu być może za rok znów spotkamy się na tej scenie z przedstawicielami tej firmy. Za imponujący czas wdrożenia oraz za ciągłe wyznaczanie standardów i bycie prekursorem innowacyjności w Grupie PKP .

Projekt był szczególnie innowacyjny w obszarze wykonywania upgrade`u środowiska informatycznego SAP ERP 6.0 do wersji 6.0 EHP7 i migracji na platformę SAP HANA w jednym kroku. Pozwoliło to na zdecydowane obniżenie czasu trwania projektu oraz jego kosztów, a większość czynności po stronie biznesu, w szczególności testy, nie musiały być przeprowadzane dwukrotnie. Do sukcesu projektu przyczyniło się wiele czynników: przede wszystkim wsparcie Kierownictwa Zamawiającego oraz sprawna komunikacja pomiędzy interesariuszami umożliwiły sprawne, szybkie, zdecydowane i jednoznaczne podejmowanie decyzji i udzielanie informacji zwrotnej w sytuacjach sporów kompetencyjnych czy merytorycznych. Dzięki wyjątkowemu powołaniu, zaangażowaniu i dostępności zespołu PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.  oraz utrzymaniu aktywności użytkowników kluczowych projekt został zrealizowany sprawnie i zgodnie z założonym harmonogramem.